سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه عبرت اندوزد، بینا شود و آنکه بینا شود، دریابد و آنکه دریابد، بداند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :21
بازدید دیروز :27
کل بازدید :211265
تعداد کل یاداشته ها : 170
103/2/30
9:17 ص

 بجای نخوردن، غذای سالم بخورید

 بجای نخوردن، غذای سالم بخورید

چاقی و اضافه وزن معضل بزرگی است که اکثر افراد در مهمترین سالهای عمر خود با آن مواجه می‌شوند و همواره به دنبال راهکاری برای خلاصی از این بحران هستند.

 
 اگر شما هم همیشه در تلاش بوده‌اید تا با کم خوردن و رژیم‌های غذایی سخت وزن خود را کاهش دهید از این نکته مهم نیز مطلع باشید که خوردن غذاهای سالم روشی ساده‌تر و موثر برای کاهش وزن است.
متخصصان

تغذیه در این مقاله جدید تاکید کردند: برای اینکه کالری کمتری مصرف کنید توصیه می‌شود که مقدار کالری مصرفی روزانه خود را اندازه بگیرید. با این روش می‌توانید تشخیص دهید که برای ساخته شدن عضلات بدنتان و تامین انرژی خود با ریزه‌مغذی‌های کافی و مناسب به چه مقدار کالری در روز نیاز دارید و در نتیجه از مصرف زیاد کالری جلوگیری کنید.

وقتی سعی کنید وزنتان را کم کنید اگر غذای سالم را انتخاب کنید هم می‌توانید مواد مغذی ضروری را دریافت کنید و هم مقدار کالری مصرفی خود را به طور معمول کاهش می‌دهید. درک این تعادل برای اکثر افرادی که در پروسه کاهش وزن گرفتار شده‌اند حیاتی است. اگر تصور می‌کنید کم خوردن و خوب نخوردن به شما کمک می‌کند وزنتان را کم کنید در اشتباه هستید چون به تدریج عضلات و همچنین انرژی خود را نیز از دست می‌دهید.

به گفته متخصصان
تغذیه، میوه‌ها و سبزیجات تازه کامل‌ترین مواد غذایی برای کسانی هستند که قصد دارند وزن خود را کم کنند. بعلاوه میوه‌ها و سبزی‌هایی مثل توت فرنگی ، مرکبات و سبزیجاتی چون فلفل سبز و گوجه فرنگی نیز گزینه‌های مناسبی هستند چون کالری آنها پایین بوده و سرشار از ویتامین C است.

یک خوردنی مناسب دیگر برای کاهش وزن آووکادو است. این میوه سرشار از فیبرخوراکی و اسیدهای چرب امگا – 3 است که نه تنها برای قلب مفید است بلکه نقش مهمی در عملکرد مناسب مغز و رشد و تکامل طبیعی بدن ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، در این مقاله همچنین تاکید شده است، همیشه به یاد داشته باشید که مراقب مقدار غذایی که می‌خورید باشید. بدین معنی که حتی اگر غذای سالم می‌خورید حتما باید مصرف آن را کنترل کرده و تعادل را نگه دارید.

توضیح اینکه اگر گوشت کم چرب و یا ماهی سالمون مصرف می‌کنید حتما مقدار کمی از این مواد غذایی را برای هر وعده غذایی تهیه کنید. یک یا دو فنجان نخودفرنگی سبز یا کلم بروکلی نیز در کنار یک تکه نان سبوس‌دار گزینه مناسبی است.

یک اصل بسیار مهم را همیشه به یاد داشته باشید. بدن افرادی که قصد کاهش وزن دارند وقتی زمان کسب انرژی می‌رسد خیلی سریعتر مواد غذایی بویژه پروتئین و چربی را جذب می‌کنند به همین خاطر توصیه می‌شود این افراد از مصرف نان و کربوهیدارت تصفیه شده و سفید به جای سبوس‌دار و موادی که چربی و پروتئین زیادی دارند پرهیز کنند.

به گفته کارشناسان آکادمی پزشکان خانواده در آمریکا یک راه کار موثر برای کنترل غذایی که می‌خورید، یادداشت کردن است. این کار به شما امکان می‌دهد نیاز واقعی بدن خود را پیدا کرده و زیاده‌خواهی نکنید.