سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا کس که با نیکویى بدو گرفتار گردیده است و بسا مغرور بدانکه گناهش پوشیده است ، و بسا کس که فریب خورد به سخن نیکویى که در باره او بر زبانها رود ، و خدا هیچ کس را نیازمود چون کسى که او را در زندگى مهلتى بود . [ و این گفتار پیش از این گذشت ، لیکن اینجا در آن زیادتى است سودمند . ] [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :27
کل بازدید :211256
تعداد کل یاداشته ها : 170
103/2/30
7:9 ص

 بخشنده تر از خدا!    


ابر 

می گفت : نخستین باری که به حج مشرف شدم و اولین باری که چشمانم به خانه خدا افتاد سجده کردم. آنگاه خطاب به خداوند عرض کردم : خدایا ! من در همین لحظه ، از تمامی کسانی که من حقی به گردنشان دارم گذشتم ؛ چه مالی و چه معنوی ، چه کم و چه زیاد ، چه مطلع باشم و چه بی خبر ، من الان از هیچ کس ناراضی نیستم و همه را به طور کامل بخشیدم .و ادامه داد : آنگاه سرم را رو به خانه خدا بالا آوردم و گفتم : خدایا ! من در این لحظه ، از تو بخشنده ترم ! اگر تو مرا نبخشی !وگفت: و چون هیچ کس از خدا بخشنده تر نیست ، کاملا مطمئنم که تو مرا بخشیده ای .اینها را چند سال پیش در یکی از شبهای قدر از زبان حاج آقا "مجتبی تهرانی" شنیدم و از آن موقع تاکنون همیشه با همین  ترفند ، سراغ خدا می روم و به بخشندگی و مهربانی مطلق او چنگ می زنم.این ترفند برای مواقع عادی سال است اما برای این شبها که از غروب تا سحر ، درهای آسمان باز است و زمین پر می شود از حضور پر شمار فرشتگان و بر طبق احادیث بسیار زیاد ، دعاها در این ماه و در این شبها مستجاب است ، کار بسیار راحتتر است و امید به گذشت خدا ، یقینی تر . 


در پایان جان و دلتان را به خنکای روح بخش روایتی از فخر بشریت حضرت ختمی مرتبت(ص) میهمان می کنم. 


قال رسول الله "ص" : مَن احبَّ علیا ،‌ قَبِل الله تعالی منه صلاته و صیامه و قیامه و استجاب دعائه . 


هر کس علی "ع" را دوست داشته باشد ، خداوند متعال نمازش را و روزه اش را و شب زنده داریش را قبول می کند و دعایش را مستجاب می کند.