سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، هرگاه بنده ای را دوست بدارد، روزی اش را به اندازه قرار می دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :19
کل بازدید :211037
تعداد کل یاداشته ها : 170
103/2/16
6:23 ع
غذاهایی که در وعده سحر از تشنگی جلوگیری میکند 
 یک کارشناس تغذیه گفت: در وعده سحر باید از مصرف مواد پروتئینی زیاد و گوشت ها پرهیز شود به دلیل اینکه موجب بروز تشنگی در طول روز می شود.
میترا زراتی اظهار داشت: مصرف مواد غذایی مانند میوه ها و سبزی ها در وعده سحر از تشنگی در طول روز پیشگیری می کند.
وی گفت: در وعده سحر افراد معده خود را با آب پر نکنند به دلیل اینکه در طول روز تشنه می شوند و می توانند به جای مصرف آب زیاد از میوه های آبدار مانند انگور، آلو و هلو استفاده کنند به دلیل اینکه اینگونه میوه ها از تشنگی و کمبود آب در طول روز جلوگیری می کند.
*مصرف سالاد، کاهو و میوه های آبدار در وعده سحر از تشنگی پیشگیری می کند . این کارشناس تغذیه افزود: مصرف سالاد کاهو نیز در وعده سحر می تواند از بروز تشنگی روزه داران در طول روز جلوگیری کند همچنین مصرف غذاهایی مانند الویه، کتلت و گوشت سرخ شده می تواند موجب بروز تشنگی در افراد شود به دلیل اینکه این غذاها برای جذب و هضم به آب زیاد احتیاج دارد.
زراتی اضافه کرد: در وعده سحر باید از مصرف مواد پروتئینی زیاد و گوشت ها پرهیز شود به دلیل اینکه موجب بروز تشنگی در طول روز می شود همچنین سیر و پیاز موجب بروز تشنگی مفرط می شود.
وی بیان داشت: سحری می تواند یک صبحانه کامل باشد و به جای مصرف غذاهای چرب بیشتر از سبزی ها، میوه ها و آب آنها استفاده کرد به دلیل اینکه میوه ها سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است که از بروز ضعف و بی حالی پیشگیری می کند.