سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در نبودِ برادرتان، به بهترین شکلی که دوستدارید در نبودتان از شما یاد کند، از او یاد کنید . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :16
کل بازدید :211006
تعداد کل یاداشته ها : 170
103/2/15
12:20 ص

نمایش زاویه ها 

اولین فعالیت در واقع نمایش زاویهها توسط ابزار میباشد. معلم میتواند از ابزارهای سادهای استفاده کند. من در اینجا دو تا دایره تهیه کردهام که یکی از آنها بصورت کاغذی و دیگری بصورت مقوایی است.
دایره مقوائی را با نقاله اندازه
گیری میکنیم و به دانشآموز نشان میدهیم . اگر دانشآموزان ابزار در اختیار داشته باشند میتوانند انواع زاویهها را با گردش آنها تجربه کنند و برای دانشآموزان تفهیم مطلب سادهتر است.
این دو طرح را توسط دکمه فشاری به هم وصل می
کنیم، در هر قسمت شعاع دایرهها مشخص شده است. با گردش این دایرهها زاویهای که مورد نظرمان است روی صفحه نمایش داده میشود. هاست، یکنواخت است و در همین حد به دانشآموز ارائه میشود.
فعالیت بعدی،‌یک کاغذ یا یک مقوا آماده می
کنیم و روی آن چند مثلث با دکمه وصل میکنیم . از دانشآموزان میخواهیم با گردش این شکلکها، زاویههای 90 درجه، 180 درجه یا 360 درجه را تجربه کنند . البته اندازههایی که بدست میآورند تقریبی است.
از دانش
آموز بخواهیم به زاویه 80 درجه مثلث را بچرخاند و بعد از او بخواهیم مثلث را به زاویه 180 درجه بچرخاند به همین ترتیب مثلث را میچرخانیم و زاویهها را مشخص میکنیم.
می
توانیم این فعالیت را با یک فعالیت هنری شروع کنیم. بدین صورت که از دانشآموز بخواهیم یک ماشین درست کند. ابتدا یک تکه کاغذ مستطیلی تهیه میکنیم و آن را به کاغذ میچسبانیم و دو دایره برای تایرهای آن قرار میدهیم . یک مثلث قائمالزاویه و یک مستطیل در بالای مستطیل در کنار هم میچسبانیم. شکل تبدیل به یک ماشین میشود.
در واقع از دانش
آموز میپرسیم که این دایره شعاعهایش کدام هستند. یکبار دیگر خاصیت آن را از او بخواهیم . از دانشآموز بخواهیم که مثلث چه نوع مثلثی است و شکل ساخته شده را با دکمهای وصل میکنیم.
از دانش
آموز میخواهیم که اگر شکل را 90 درجه بچرخد به چه صورت میشود و اگر 180 درجه بچرخد به چه صورت میشود. به این ترتیب انواع و اقسام زاویهها را با گرداندن این شکل تجربه میکنند. ضمن اینکه یک کارهنری را هم انجام داده است .
فعالیت بعدی، دو تا مثلث تهیه می
کنیم و از دانشآموز میخواهیم که این مثلثها را طوری تا بزند که زاویههایشان در کنار هم قرار بگیرد.
از دانش
آموز سؤال میکنیم این سه زاویه مجموعشان چند درجه میشود؟
چون روی یک خط قرار گرفته
‎‎اند باید احساس کند که 180 درجه است .و میتواند این کار را با نقاله انجام دهد تا به این نتیجه برسد.
فعالیت بعدی، حرکت بدنی است. معلم در وسط کلاس قرار می
گیرد و از دانشآموز میخواهد که بدنش را به اندازه 90 درجه بچرخاند و بعد از او میخواهیم بدنش را به اندازه 180 درجه بچرخاند و به همین ترتیب ادامه میدهیم


فعالیتهایی که مربوط به قسمت زاویه

 


90/5/4::: 11:28 ص
نظر()